Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, yaz sıcaklarında serinlerken enerjiyi verimli kullanmanın 24 derece ile mümkün olduğunu vurguladı.

Bakanlıktan yapılan açıklamada, "Klimalarınızı 24 dereceye sabitleyerek konforunuzdan ödün vermeden elektrik faturalarınızda tasarruf sağlayabilir ve karbon salımını azaltarak doğamızı koruyabilirsiniz." denildi.

Bakan Kurum'dan Süper El Nino uyarısı
Bakan Kurum'dan Süper El Nino uyarısı
İçeriği Görüntüle

Cihaz bakımlarını düzenli yaptırmak ve serinletilen alanlarda kapı ve pencereleri kapalı tutmak gibi küçük adımların da enerji tasarrufunda büyük farklar oluşturacağı vurgulandı.

Açıklamada, "Sürdürülebilir bir gelecek ve enerjide tam bağımsız Türkiye hedefimiz için enerjimizi koruyalım. Evde, iş yerinde ve hayatın her alanında alacağımız bu basit önlemlerle hem hane bütçemize hem de ülkemizin enerji verimliliğine katkı sunalım." ifadelerine yer verildi.